Over de bevers

De Bevers zijn jongens en meisjes van 5 t/m 8 jaar, en zijn daarmee de jongste jeugdleden van Scouting Gemert. Samen met elkaar en een enthousiast leidingteam, beleven zij de meest gave avonturen. Zo lopen wij spannende tochten, spelen avontuurlijke spellen of gaan op onderzoek uit in de bossen. Als het weer iets minder is gaan wij naar binnen. We knutselen dan iets moois of bakken iets lekkers en doen allerlei spelletjes. De bevers draaien iedere week op dinsdag avond van 18:30 tot 20:00. Tijdens de schoolvakanties draaien wij niet.

Zomerkamp

Ter voorbereiding op het grote zomerkamp gaan wij met de Bevers twee keer per jaar op weekendkamp. Dit doen wij om de Bevers vast te leren wennen aan het spelen, eten en slapen in een grote groep. Het eerste weekend blijven de bevers 1 nachtje slapen, het tweede weekend blijven ze 2 nachtjes slapen. Deze weekenden zijn op de blokhut in Gemert. Tijdens deze weekenden leert de Beverleiding de Bevers beter kennen en andersom natuurlijk ook.

Het zomerkamp is het hoogtepunt van het seizoen, en vind plaats in de eerste week van de zomervakantie. Het duurt van zondag middag tot vrijdag ochtend. De bevers blijven dus 5 nachtjes slapen. Dit zomerkamp is ieder jaar op een andere locatie en heeft ieder jaar een leuk thema.

Leidingteam

De leiding van de Bevers speelt graag mee. Ieder heeft zijn talenten en een goede opleiding. Zij volgen trainingen en cursussen om het voor de kinderen en de leiding zo veilig en afwisselend mogelijk te maken. De leiding heeft speciale namen.

Het leidingteam van de Bevers bestaat uit:
Kuifje – Wilfred Bouwdewijns
Speedy – Sandra Verspaget
Dory – Renate Sleegers
Rafiki – Martijn Verbakel
Dumbo – Pleundert van Amstel
Blu – Dennis Ketelaars
Okkie – Thijs van Kessel
Tuk – Oda Korthout

Heb je een vraag, mail dan naar: tl.bevers@scouting-gemert.nl
Wil je een keertje komen kijken, mail dan naar: werving@scouting-gemert.nl

Algemene informatie